Master (M2) mention économie parcours type Environmental and Natural Resources Economics (ERNA)

• Domaine d'étude : Economie, Environnement

• VAE

Environmental issues such as pollution, climate change and the conservation of biodiversity are currently in the headlines of economic debate. Governments design public policies such as taxes or emission trading schemes to mitigate the negative impacts of air or water pollution. Firms launch green business strategies such as investments in cleaner technologies, product labelling or socially responsible investments to improve their competiveness. The Master 2 in Environmental and Natural Resources Economics (ERNA) is providing with the analytical skills to assess, analyse and recommend economic policies and strategies to tackle environmental issues and manage natural resources. Students will target jobs in natural resources management and sustainable development (large businesses, public institutions and local communities) or within international institutions or will pursue an academic career. This programme is mainly led by researchers, experts in environmental and natural resource economics within TSE.

De droit :
- L’étudiant titulaire d’un Master 1 mention Économie de l’École d’Économie de Toulouse.

Après examen du dossier (en fonction des places disponibles) :
l’étudiant titulaire d'une licence dans un domaine économique ou mathématique,
- l’étudiant titulaire de diplômes ou crédits, français ou étrangers, jugés équivalents et pouvant attester d'un niveau de langue anglaise C1 ainsi que d'un niveau de Mathématiques (GRE pour les étudiants étrangers).

Les certificats de langue anglaise admis sont : TOEFL 90/120 minimum, IELTS 6.5/10 minimum et le Cambridge English Assessment (C1 niveau Advanced).

L'ensemble des pièces justificatives pour constituer le dossier de demande d'admission est détaillé sur le site de l'Ecole d'Economie : https://www.tse-fr.eu/fr/admission.

Admission :
Les demandes d'admission se font à partir du site internet de l'Ecole d'Economie du 7/11 au 27/11 pour les étudiants candidats à la Bourse Eiffel, en début d'année civile (du 10/01 au 7/02) pour les étudiants titulaires d'un diplôme étranger et en mai (du 2/05 au 22/05) pour les étudiants titulaires d'un diplôme français

Frais de scolarité :

5500 euros/an + frais de scolarité (256 €). Des exemptions de frais de formation aux étudiants méritants peuvent être offertes chaque année.

Program 2019-2020

Students can choose to apply to one of the following paths:

• Energy or Environmental Policy (choice between Energy or Environmental Policy should be made at the beginning of the 1st semester)
  • Ecology and Economics (in partnership with University Paul Sabatier)

1- Environmental Policy and Energy Economics

Program 2019-2020

Renseignements sur les formations et l'orientation :

Toulouse School of Economics
Manufacture des Tabacs