Master (M2) mention économie parcours type Econometrics and Empirical Economics (EEE)

• Domaine d'étude : Economie

• VAE

This master aims at providing econometric and empirical analysis tools combined with strong skills in using large data sets in order to perform deep studies in a broad area of economics.

The EEE M2 program provides in the first semester a solid training in microeconometrics, time series, panel data models, non-parametric methods, large dimension statistical tools, computer programming, and database management system. In the second semester, students apply these training to do empirical studies in industrial organization, finance, public policy evaluation programs, health and insurance, data analytics and big data.
Courses are taught in English by TSE faculty members with well-established international reputation in econometrics, empirical economics, industrial organization, and finance among others. This training is completed with an empirical project done during the whole year in a group of students.

De droit :
- L’étudiant titulaire d’un Master 1 mention Économie de l'Ecole d'Economie de Toulouse.

Après examen du dossier (en fonction des places disponibles) :
l’étudiant titulaire d'une licence dans un domaine économique ou mathématique,
- l’étudiant titulaire de diplômes ou crédits, français ou étrangers, jugés équivalents et pouvant attester d'un niveau de langue anglaise C1 ainsi que d'un niveau de Mathématiques (GRE pour les étudiants étrangers).

Les certificats de langue anglaise admis sont : TOEFL 90/120 minimum, IELTS 6.5/10 minimum et le Cambridge English Assessment (C1 niveau Advanced).

L'ensemble des pièces justificatives pour constituer le dossier de demande d'admission est détaillé sur le site de l'Ecole d'Economie : https://www.tse-fr.eu/fr/admission.

Admission :
Les demandes d'admission se font à partir du site internet de l'Ecole d'Economie du 7/11 au 27/11 pour les étudiants candidats à la Bourse Eiffel, en début d'année civile (du 10/01 au 7/02) pour les étudiants titulaires d'un diplôme étranger et en mai (du 2/05 au 22/05) pour les étudiants titulaires d'un diplôme français

Frais de scolarité :

5500 euros/an + frais de scolarité (256 €). Des exemptions de frais de formation aux étudiants méritants peuvent être offertes chaque année.

Program 2019-2020

To obtain the Econometrics and Empirical Economics Master’s degree, students need to complete all courses of the first semester and the equivalent of four courses of 30 hours on the second semester, and either :

• do an internship within a firm (public or private), a financial institution (bank, insurance), a government institution (competition or regulatory authority), or a research laboratory and write an internship report.
  • write a Master Thesis under the supervision of a TSE faculty.

Renseignements sur les formations et l'orientation :

Toulouse School of Economics
Manufacture des Tabacs