Master (2ème année) mention économie parcours type Economics of Markets & Organizations (EMO)

• Domaine d'étude : Economie

• VAE

How do markets function? How do corporations make their strategic choices? What are the determinants of the demand structure and the cost structure in a market? What are their relationships with the structure of this market and with the firms’ behavior? The Master 2 TSE - "Economics of Markets and Organizations" (EMO) prepares students to provide answers to this type of questions.

The M2 EMO program combines a solid training in industrial organization, regulatory economics, and econometrics that give students a real expertise in the analysis of strategic aspects of a market, the identification of the determinants of the firms’ economic performance in a market, and the evaluation of policies aimed at improving the market efficiency.
Students with the M2 EMO - TSE profile master the analytical tools that allow them to model the key economic relationships in an industry. These students have also acquired the ability to perform a sharp diagnosis of the nature of the strategic interaction among the dominant players in a sector and on the key performance parameters of the sector.
Courses are taught in English by TSE faculty members with well-established international reputation in the areas of theoretical and applied industrial organization. This academic training is completed with conferences given by professionals with strong experience of the functioning of real-world markets.

De droit :
- L’étudiant titulaire d’un Master 1 mention Économie de l'Ecole d'Economie de Toulouse.

Après examen du dossier (en fonction des places disponibles) :
l’étudiant titulaire d'une licence dans un domaine économique ou mathématique,
- l’étudiant titulaire de diplômes ou crédits, français ou étrangers, jugés équivalents et pouvant attester d'un niveau de langue anglaise C1 ainsi que d'un niveau de Mathématiques (GRE pour les étudiants titulaires d'un diplôme étranger).

Les certificats de langue anglaise admis sont : TOEFL 90/120 minimum, IELTS 6.5/9 minimum et le Cambridge English Assessment (C1 niveau Advanced).

L'ensemble des pièces justificatives pour constituer le dossier de demande d'admission est détaillé sur le site de l'Ecole d'Economie : https://www.tse-fr.eu/fr/admission.

Admission :
Les demandes d'admission se font à partir du site internet de l'Ecole d'Economie du 3 au 20 novembre 2020 pour les étudiants candidats à la Bourse Eiffel.

Les candidats titulaires d'un diplôme étranger peuvent postuler du 13 janvier au 09 février 2021. Les candidats titulaires d'un diplôme français peuvent postuler du 07 au 17 mai 2021. Les candidatures se déroulent via la plateforme Ecandidatures. https://www.tse-fr.eu/fr/admission

Frais de scolarité :

Pour tous les étudiants : 243 € de droits d'inscription + 5 500 € de frais de formation applicables aux Masters parcours internationaux + 92 € de CVEC. Des exemptions de frais de formation aux étudiants répondant au critère d'excellence peuvent être offertes chaque année. Pour plus d'information, veuillez consulter le site de TSE

Program 2020-2021

Renseignements sur les formations et l'orientation :

Toulouse School of Economics
1 Esplanade de l'Université